Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën JUMPY III Autobus (V_) 1.5 BlueHDi 120 (2018.06-???) 120km » 103-01-128 ashika
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Iii Autobus (v_) 1.5 Bluehdi 120 (2018.06-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-01-128 ASHIKA

103-01-128 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny ASHIKA

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

103-01-128

dostawca:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Długość całkowita [mm]281
Gwint zewn. [mm]M14X1,5
Gwint zewn. 1 [mm]16
nr EAN8052553124247
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-01-128 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      48521CB025
NISSAN      48521CB026
NISSAN      48521CB027
zamienniki:

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-01-128 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-01-128 ASHIKA:

Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.