Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8EW 351 039-451 behr hella service

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 039-451 BEHR HELLA SERVICE

8EW 351 039-451 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE
behr hella 8EW 351 039-451

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 351 039-451

Średnica [mm]:320
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Moc znamionowa [W]:150
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 039-451 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
FIAT      46479331
FIAT      46527421
FIAT      46536438
FIAT      46550709
FIAT      46559315
LANCIA      46479331
LANCIA      46527421
LANCIA      46536438
LANCIA      46550709
LANCIA      46559315
zamienniki:
696097
brak
VALEO
V24-01-1275
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 039-451 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 039-451 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.