Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3) 1.4 TSI RS iV (2020.06-???) 245km » 8EW 351 041-271 behr hella service
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv (nx3, Nn3, Pv3) 1.4 Tsi Rs Iv (2020.06-???) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 041-271 BEHR HELLA SERVICE

8EW 351 041-271 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 351 041-271

Długość [mm]:633
Szerokość [mm]:100
Głębokość [mm]:520
Średnica [mm]:510
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Moc znamionowa [W]:600
Ilość biegunów:4
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal
Długość [mm]:633
Szerokość [mm]:100
Głębokość [mm]:520
Średnica [mm]:510
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
Moc znamionowa [W]:600
Ilość biegunów:4
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 041-271 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
BMW      17 42 7 524 881
BMW      17427524881
BMW      7 524 881
BMW      7524881
zamienniki:
696184
brak
VALEO
V20-01-0009
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 041-271 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 041-271 BEHR HELLA SERVICE:

Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.