Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Volvo S40 II (544) D4 (2005.07-2006.12) 131km » 47.097.80 eberspächer
wybrany samochód: 
Volvo S40 Ii (544) D4 (2005.07-2006.12) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik środkowy 47.097.80 EBERSPÄCHER

47.097.80 Tłumik środkowy EBERSPÄCHER

    Ocena:
numer części:

47.097.80

dostawca:

EBERSPÄCHER

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]5
Długość [mm]1390
nr EAN4030813127102
Status produktu: Normalny


opis e-autoparts.pl:
Uwaga - produkt może być niemożliwy do wysyłki ze względu na gabaryt. Przed złożeniem i opłaceniem zamówienia, prosimy o kontakt z obsługą sklepu celem weryfikacji możliwości wysyłki.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik środkowy 47.097.80 EBERSPÄCHER

Tłumik układu wydechowego środkowy TOYOTA AVENSIS 1.6/1.8/2.0 09.97-10.00
numery OEM:
TOYOTA      17430-02180
TOYOTA      17430-02200

Zastosowanie Tłumik środkowy 47.097.80 EBERSPÄCHER w samochodach:

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.