Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Fiat MAREA (185_) 2.0 150 20V (2001.01-2002.05) 150km » 7.8297 facet eps
wybrany samochód: 
Fiat Marea (185_) 2.0 150 20v (2001.01-2002.05) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8297 FACET EPS

7.8297 Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

EPS 1.880.297, KW 580 297

numer części:

7.8297

dostawca:

FACET EPS

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]89
Średnica 1 [mm]53,5
nr EAN8012510083079
Status produktu: Normalny

skład zestawu:
7.8239S Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent
7.9556 Uszczelka, Made in Italy - OE Equivalent
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8297 FACET EPS

numery OEM:
RENAULT      77 00 723 945
RENAULT      77 00 735 456
RENAULT      77 00 866 896
RENAULT      77 00 872 314
RENAULT      77 01 035 736
RENAULT      77 01 348 372
RENAULT      77 01 348 373
VOLVO      3473479
VOLVO      3474877

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8297 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8297 FACET EPS:

andrzej, Warszawa
2022-12-14
 5/5
Termostat wadliwy zwróciłem bez odzewu jeszcze trochę poczekam ciekawe jak się skończy ta moja reklamcja
Grzegorz, Warszawa
2022-03-30
 5/5
Działa poprawnie, nie ma z nim problemów. Uszczelka w zestawie.
Hubert, Piotrków Tryb.
2022-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Puck
2020-02-23
 5/5
Części tego producenta jak zwykle najwyższej jakości tak jak i zakupione 7.8322
lukasz, new ross
2022-07-04
 5/5
ok

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.