Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 322010 frenkit

Zestaw naprawczy, cylinderek hamulcowy 322010 FRENKIT

322010 Zestaw naprawczy, cylinderek hamulcowy FRENKIT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

322010

producent:

FRENKIT

Średnica [mm] 22,2
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy Lucas
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, cylinderek hamulcowy 322010 FRENKIT

Zestaw naprawczy, cylinderek hamulcowy 322010 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Zestaw naprawczy, cylinderek hamulcowy 322010 producenta FRENKIT

FORD

1115986, 6090189, 6501425, 6791086, 6808556, 6808557, 81AB2128AA

CITROËN

ZF09937773

FIAT

9937773

HYUNDAI

583014AA00

numery OEM:
CITROËN      ZF09937773
FIAT      9937773
FORD      1115986
FORD      6090189
FORD      6501425
FORD      6791086
FORD      6808556
FORD      6808557
FORD      81AB2128AA
PEUGEOT      444944
PEUGEOT      444946
SKODA      6U0611053A
SUZUKI      00000A00160
SUZUKI      000A00529
TALBOT      176128
TALBOT      87112000
HYUNDAI      58301-4AA00

Zastosowanie Zestaw naprawczy, cylinderek hamulcowy 322010 FRENKIT w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.