Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-191 hella

Alternator 8EL 012 429-191 HELLA

8EL 012 429-191 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-191
Alternator 8EL 012 429-191
8EL 012 429-191
770.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1850IR

numer części:

8EL 012 429-191

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 54
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300549355

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-191 HELLA

Alternator (14V, 150A) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C1, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, C5 II, C8, XSARA PICASSO, PEUGEOT 107, 206, 307, 407, 607, 807, PARTNER 1.4D-2.2D 12.99-

Alternator 8EL 012 429-191 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Alternator 8EL 012 429-191 producenta HELLA

CITROËN

5702H4, 9650582080, 9644529680

PEUGEOT

5702H4, 9644529680, 9650582080

numery OEM:
CITROËN      5702 H4
CITROËN      96.505.820.80
CITROËN      9644 529680
PEUGEOT      5702 H4
PEUGEOT      9644 529680
PEUGEOT      9650 582080
zamienniki:
8EL 738 211-221
brak
HELLA
437457
brak
VALEO
746043
brak
VALEO
746843
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-191 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.