Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda 6 sedan (GG) 2.0 DI (GG14) (2002.06-2007.08) 136km » 8EW 009 157-031 hella
wybrany samochód: 
Mazda 6 Sedan (gg) 2.0 Di (gg14) (2002.06-2007.08) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 157-031 HELLA

8EW 009 157-031 Wentylator, chłodzenie silnika HELLA
hella 8EW 009 157-031

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 009 157-031

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Średnica [mm]345
Moc znamionowa [W]450
Napięcie znamionowe [V]12
nr EAN4045621425746
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 157-031 HELLA

numery OEM:
AUDI      7D0 959 455 D
AUDI      7D0 959 455 G
AUDI      7D0 959 455 K
AUDI      7D0959455B
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 D
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 G
VOLKSWAGEN      7D0 959 455 K
VOLKSWAGEN      7D0959455B

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 157-031 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.