Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1000 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1000 K 5 HUTCHINSON

1000 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1000K5

numer części:

1000 K 5

dostawca:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1000
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750627276

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1000 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
BMW      11 28 7 636 376
INNOCENTI      7670173
MAZDA      KL47-15-908
MAZDA      KL47-15-908A
MAZDA      KL70-15-908
MAZDA      KL70-15-908A
PORSCHE      99919220750
TOYOTA      90916-02219
TOYOTA      90916-02295
TOYOTA      90916-02296
TOYOTA      90916-02355
TOYOTA      90916-02356
TOYOTA      99365-01000
TOYOTA      99365-02295
TOYOTA      99365-51000
TOYOTA      99365-81000

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1000 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1000 K 5 HUTCHINSON:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.