Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen GOLF VI Variant (AJ5) 1.2 TSI (2010.07-2013.07) 86km » 4300006 kraft automotive
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Vi Variant (aj5) 1.2 Tsi (2010.07-2013.07) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300006 KRAFT AUTOMOTIVE

4300006 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny KRAFT AUTOMOTIVE

    Ocena:
numer części:

4300006

Status produktu: Artykuł wychodzący
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Numer seryjny4300006
nr EAN5901159223317
Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300006 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
SEAT      6X0 419 803*
SEAT      6X0 419 804*
SEAT      6X0 422 807*
SEAT      Part of
SKODA      6X0 419 803*
SKODA      6X0 419 804*
SKODA      6X0 422 807*
SKODA      Part of
VOLKSWAGEN      6X0 419 803*
VOLKSWAGEN      6X0 419 804*
VOLKSWAGEN      6X0 422 807*
VOLKSWAGEN      Part of

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300006 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.