Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Daihatsu TERIOS (J1_) 1.3 4WD (J102) (2000.10-2005.10) 86km » 340511000920 magneti marelli
wybrany samochód: 
Daihatsu Terios (j1_) 1.3 4wd (j102) (2000.10-2005.10) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 340511000920 MAGNETI MARELLI

    Ocena:
numery handlowe:

5K0920

numer części:

340511000920

dostawca:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN4010858551612
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340511000920 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
DAIHATSU      9936500920
DAIHATSU      9936550920
LANCIA      7640258
MITSUBISHI      MN176570
TOYOTA      9936520920
TOYOTA      9936550920
TOYOTA      9936580920
SMART      0009932496
SMART      A0009932496

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340511000920 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.