Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Opel MERIVA A nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (X03) 1.3 CDTI (E75) (2005.04-2010.05) 69km » 13-0133 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Meriva A Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (x03) 1.3 Cdti (e75) (2005.04-2010.05) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0133 MAXGEAR

13-0133 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0133

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-7005

numer części:

13-0133

producent:

MAXGEAR

Status produktu: niedostępny
nr EAN5907558574296
Status produktu: niedostępny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0133 MAXGEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      46467542
FIAT      46467542
LANCIA      46467542

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0133 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.