Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda CX-5 (KF) 2.2 D AWD (KF4W2) (2017.05-???) 175km » 17-0201 metelli cifam
wybrany samochód: 
Mazda Cx-5 (kf) 2.2 D Awd (kf4w2) (2017.05-???) 175km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0201 METELLI CIFAM

17-0201 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0201

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]593
Ilość zębów, pierścień ABS45
Wymiar gwintuM14 x 1,5
Średnica 2 [mm]130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Średnica 1 [mm]88
nr EAN8032747532003
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0201 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0201 AUDI A4 1.9TDI 95- LEWA
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271AN
AUDI      8D0 407 271DP
AUDI      8D0 407 451BV
AUDI      8D0 407 451BX
AUDI      8D0 407 451FV
AUDI      8D0 407 451FX
AUDI      8D040271CL
VOLKSWAGEN      8D0 407 271AN
VOLKSWAGEN      8D0 407 271BJ
VOLKSWAGEN      8D0 407 271CL
VOLKSWAGEN      8D0 407 271DJ
VOLKSWAGEN      8D0 407 271DP
VOLKSWAGEN      8D0 407 451BV
VOLKSWAGEN      8D0 407 451BX
VOLKSWAGEN      8D0 407 451FX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0201 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0201 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.