Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0751 metelli cifam

Wał napędowy 17-0751 METELLI CIFAM

17-0751 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0751

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 547
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747537503

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0751 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0751 VW GOLF III 2.0 95-99
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1H0 407 271N
VOLKSWAGEN      1H0 407 271NV
VOLKSWAGEN      1H0 407 271NX
VOLKSWAGEN      1H0 407 271P
VOLKSWAGEN      1H0 407 271R
VOLKSWAGEN      1H0 407 417
VOLKSWAGEN      357 407 271Q

Zastosowanie Wał napędowy 17-0751 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0751 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.