Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) 60 TFSI e quattro (2019.10-???) 449km » 17-1025 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A8 D5 (4n2, 4n8, 4nc, 4nl) 60 Tfsi E Quattro (2019.10-???) 449km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-1025 METELLI CIFAM

17-1025 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1025

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]610
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Średnica 2 [mm]76,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]75
nr EAN8032747104866
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1025 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1025 PEUGEOT 206 SEDAN 1.4 07-
numery OEM:
PEUGEOT      3272.CS
PEUGEOT      3272.CT
PEUGEOT      3272.XJ
PEUGEOT      3272.XK

Zastosowanie Wał napędowy 17-1025 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1025 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.