Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault SCÉNIC I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (JA0/1_, FA0_) 1.6 (JA00, JA16, JA15, JA19, JA1V, JA2B, JA2C, JA0B,... (1999.09-2003.09) 107km » 5033319 nk
wybrany samochód: 
Renault Scénic I Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (ja0/1_, Fa0_) 1.6 (ja00, Ja16, Ja15, Ja19, Ja1v, Ja2b, Ja2c, Ja0b,... (1999.09-2003.09) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033319 NK

5033319 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5033319

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5033319

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858464073
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033319 NK

KOĐC. DR. KIER. DB W123/124
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 338 07 10
MERCEDES-BENZ      000 338 41 10
MERCEDES-BENZ      000 338 47 10
MERCEDES-BENZ      000 338 48 10
MERCEDES-BENZ      000 338 51 10
MERCEDES-BENZ      000 338 54 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 07 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 41 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 47 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 48 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 51 10
MERCEDES-BENZ      A000 338 54 10

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033319 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.