Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) 1.8 T quattro (1997.12-2005.01) 150km » 5033341 nk
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 Avant (4b5, 4b6) 1.8 T Quattro (1997.12-2005.01) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033341 NK

5033341 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK

    Ocena:
numer części:

5033341

dostawca:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5033342
Wymiar gwintuM16x1,5
nr EAN5703858646707
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033341 NK

KOĐC. DR. KIER. DB W163 LE
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      163 330 01 03
MERCEDES-BENZ      163 330 02 03
MERCEDES-BENZ      163 330 05 03
MERCEDES-BENZ      163 338 00 15
MERCEDES-BENZ      163 338 03 15
MERCEDES-BENZ      A163 330 01 03
MERCEDES-BENZ      A163 330 05 03
MERCEDES-BENZ      A163 338 00 15
MERCEDES-BENZ      A163 338 03 15

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033341 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.