Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5034717 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034717 NK

5034717 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5034717

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5034717

producent:

NK

Rozmiar gwintu 1 M14x1,5/22x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 372
nr EAN 5703858465988
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034717 NK

DRą»EK KIER. VW GOLF/JETTA LE/PR BEZ KOĐCËWKI

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034717 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034717 producenta NK

VOLKSWAGEN

191419721, 191419807A

SEAT

191419721, 191419807A

numery OEM:
SEAT      191 419 721
SEAT      191 419 807 A
VOLKSWAGEN      191 419 721
VOLKSWAGEN      191 419 807 A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034717 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.