Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel CORSA C (X01) 1.0 (F08, F68) (2000.09-2003.06) 58km » 0283086 ocap
wybrany samochód: 
Opel Corsa C (x01) 1.0 (f08, F68) (2000.09-2003.06) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283086 OCAP

0283086 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

    Ocena:
numer części:

0283086

dostawca:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu po prawej
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm]M14X1,5
parzyste numery artykułów0293086
nr EAN8054682000881
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283086 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0283086 PRAWA AUDI A3/SEAT LEON,TOLEDO/SKODA OCTAVIA/VW BORA,GOLF IV 98-
numery OEM:
AUDI      1J0422812B
AUDI      1J0422812D
AUDI      6R0423811A
SEAT      1J0 422 812 E
SEAT      1J0422812B
SKODA      1J0422812B
VOLKSWAGEN      1J0422812B
VOLKSWAGEN      1J0422812E
FAW-VW      1JD 422 812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283086 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.