Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 3.7 quattro (1999.03-2005.01) 260km » 0283205 ocap
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 3.7 Quattro (1999.03-2005.01) 260km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283205 OCAP

0283205 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

    Ocena:
numer części:

0283205

dostawca:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Gwint wewnętrzny [mm]m14x1,5
parzyste numery artykułów0293205
nr EAN8054682000898
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283205 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0283205 PRAWA RENAULT MEGANE,KANGOO
numery OEM:
RENAULT      60 00 022 721
RENAULT      6000022720
RENAULT      6000022752
RENAULT      77 00 834 570
RENAULT      77 01 470 765
RENAULT      77 01 470 766
RENAULT      77 01 476 760
RENAULT      77 01 834 570
RENAULT      7700834566
RENAULT      7701041312

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283205 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.