| Ilość zębów | 28 |
| Tryb pracy | mechaniczne |
| Rodzaj korpusu | z obudową |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Ø koła pasowego [mm] | 49,5 |
| Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
| nr EAN | 4031185681285 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna AQ-2392 OPTIMAL
| AUDI | 04E 121 600 AL | |
| AUDI | 04E 121 600 P | |
| SEAT | 04E 121 600 AL | |
| SEAT | 04E 121 600 P | |
| SKODA | 04E 121 600 AL | |
| SKODA | 04E 121 600 P | |
| VOLKSWAGEN | 04E 121 600 AL | |
| VOLKSWAGEN | 04E 121 600 P | |
| VAG | 04E 121 600 AL | |
| VAG | 04E 121 600 P |
Zastosowanie Pompa wodna AQ-2392 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.