Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-105 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-105 OPTIMAL

G1-105 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-105
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-523, G0-527

numer części:

G1-105

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wymiar stożka [mm] 10,8
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185911054

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-105 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-105 AUDI 80,90/VW POLO 75-94 L=P

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-105 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-105 producenta OPTIMAL

AUDI

321419811, 321419811A, 811419812, 823419811, 861419802, 861419812

VOLKSWAGEN

811419812, 861419812

numery OEM:
AUDI      321419811
AUDI      321419811A
AUDI      811419812
AUDI      823419811
AUDI      861419802
AUDI      861419812
VOLKSWAGEN      811419812
VOLKSWAGEN      861419812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-105 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.