Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Skoda OCTAVIA III (5E3, NL3, NR3) 1.2 TSI (2015.05-2017.02) 110km » G2-1116 optimal
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iii (5e3, Nl3, Nr3) 1.2 Tsi (2015.05-2017.02) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1116 OPTIMAL

G2-1116 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
57.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:2 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G2-1116

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyOś przednia
Wymagana ilość2
Długość całkowita [mm]320,3
Gwint zewn. 1 [mm]M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M14 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185205139
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1116 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-1116 CITROEN JUMPY 00-
numery OEM:
CITROËN      1610942380
CITROËN      3812.F0
FIAT      1401381380
FIAT      1401381680
FIAT      1497552080
FIAT      1497553080
FIAT      71794633
FIAT      71794642
FIAT      71796031
PEUGEOT      1610942380
PEUGEOT      3812.F0

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1116 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.