Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat DOBLO Platforma / podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263HXE1B, 263HXS1B, 263HXY1B, 263YXE1B,... (2011.02-???) 101km » G2-1184 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Platforma / Podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263hxe1b, 263hxs1b, 263hxy1b, 263yxe1b,... (2011.02-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1184 OPTIMAL

G2-1184 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1184

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowywewnątrz
Wymagana ilość2
Długość całkowita [mm]269,2
Gwint zewn. 1 [mm]M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M12 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185265898
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1184 OPTIMAL

numery OEM:
FIAT      51786814
FIAT      51786815
FIAT      51875886
FIAT      51875887
FIAT      51889312
FIAT      51915239
FORD      1541354
FORD      1541355
FORD      1762784
FORD      1762786
FORD      1797155
FORD      1797158
FORD      9S51-3A500-AA
FORD      9S51-3A500-BA
FORD      AS51-3A500-AA
FORD      AS51-3A500-BA
FORD      CS51-3A500-AB
FORD      CS51-3A500-BB

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1184 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.