Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi L 300 III Autobus (P0_W, P1_W, P2_W, P3_W) 2.4 4WD (P24W) (1986.11-1990.12) 109km » G2-562 optimal
wybrany samochód: 
Mitsubishi L 300 Iii Autobus (p0_w, P1_w, P2_w, P3_w) 2.4 4wd (p24w) (1986.11-1990.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-562 OPTIMAL

G2-562 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-562

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-562

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Długość całkowita [mm]161
Gwint zewn. 1 [mm]M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M12 x 1,25 RHT M
nr EAN4031185925624
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-562 OPTIMAL

numery OEM:
HONDA      53521SM4003
HONDA      53521SM4013

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-562 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.