Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 100 C4 Avant (4A5) 2.6 E quattro (1993.08-1994.07) 139km » G2-952 optimal
wybrany samochód: 
Audi 100 C4 Avant (4a5) 2.6 E Quattro (1993.08-1994.07) 139km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-952 OPTIMAL

G2-952 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-952
50.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-952

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]196,5
Wersja śruby/nakrętkipodkładka zabezpieczającą
Gwint zewn. 1 [mm]M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M14 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185108355
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-952 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-952 RENAULT MASTER 97>,OPEL MOVANO 98>
numery OEM:
NISSAN      48521-00Q0B
NISSAN      48521-00QAF
OPEL      4418780
OPEL      4501261
RENAULT      7701470362
RENAULT      7701478762
RENAULT      8660003608
VAUXHALL      9161561
VAUXHALL      93196241

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-952 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.