| Ilość zębów | 141 |
| Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
| Urządzenia napędzane | agregat napędzany: pompa wodna |
| Szerokość [mm] | 30 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 4031185570107 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1668AQ1 OPTIMAL
| AUDI | 038 109 244 J | |
| AUDI | 038 109 244 N | |
| AUDI | 03G 109 243 | |
| AUDI | 03G 109 244 A | |
| AUDI | 03G109119 | |
| AUDI | 03G109119B | |
| CHRYSLER | 68001143AA | |
| CHRYSLER | 68001309AA | |
| DODGE | 68001309AA | |
| FORD | 1 221 491 | |
| FORD | 2M21-6K297-AA | |
| MITSUBISHI | MN980100 | |
| MITSUBISHI | MN980101 | |
| MITSUBISHI | MN980104 | |
| SEAT | 038 109 244 J | |
| SEAT | 038 109 244 N | |
| SEAT | 03G 109 243 | |
| SEAT | 03G 109 244 A | |
| SEAT | 03G109119 | |
| SEAT | 03G109119B | |
| SKODA | 038 109 244 J | |
| SKODA | 038 109 244 N | |
| SKODA | 03G 109 243 | |
| SKODA | 03G 109 244 A | |
| SKODA | 03G109119 | |
| SKODA | 03G109119B | |
| VOLKSWAGEN | 038 109 244 J | |
| VOLKSWAGEN | 038 109 244 N | |
| VOLKSWAGEN | 03G 109 243 | |
| VOLKSWAGEN | 03G 109 244 A | |
| VOLKSWAGEN | 03G109119 | |
| VOLKSWAGEN | 03G109119B | |
| VAG | 038 109 244 J | |
| VAG | 038 109 244 N | |
| VAG | 03G 109 243 | |
| VAG | 03G 109 244 A | |
| JEEP | 68001143AA | |
| JEEP | 68001309AA |
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu SK-1668AQ1 OPTIMAL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.