Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 30257 original imperium

Osłona, wał napędowy 30257 ORIGINAL IMPERIUM

30257 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:2 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

30257

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze strzemieniem mocującym
Wysokość [mm] 85
Masa [g] 164
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Materiał Guma
Średnica 1 [mm] 20
Średnica 2 [mm] 63
nr EAN 8033989105284

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 30257 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu wewnątrz (fi: 20/63) (dł.85) (kpl.) pasuje do: CITROEN AX, SAXO, PEUGEOT 106 I, 106 II 1.0-1.5D 07.86-09.03
numery OEM:
CITROËN      328775
CITROËN      95653092
PEUGEOT      328775
PEUGEOT      95653092

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 30257 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 30257 ORIGINAL IMPERIUM:

Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.