Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2154013 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2154013 SASIC

2154013 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154013
Koło pasowe, wał korbowy 2154013
2154013
sasic 2154013 Koło pasowe, wał korbowy
254.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 10.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154013

producent:

SASIC

Średnica [mm] 146
Ilość żeber 6
dla numeru OE 8200802664
nr EAN 3660872391346
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154013 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR OPEL MOVANO A, VIVARO A RENAULT AVANTIME, ESPACE III, LAGUNA II, MASTER II, TRAFIC II, VEL SATIS 2.2D/2.5D 12.97-

Koło pasowe, wał korbowy 2154013 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2154013 producenta SASIC

OPEL

4401782, 4411109, 4418764, 4430600, 4430728, 4433562, 4506031

RENAULT

8200195546, 8200207436, 8200468081, 8200664348, 8200802664

numery OEM:
OPEL      4401782
OPEL      4411109
OPEL      4418764
OPEL      4430600
OPEL      4430728
OPEL      4433562
OPEL      4506031
RENAULT      8200195546
RENAULT      8200207436
RENAULT      8200468081
RENAULT      8200664348
RENAULT      8200802664

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154013 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.