Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Nissan ATLEON 45.13 (2006-???) 125km » 4006108 sasic
wybrany samochód: 
Nissan Atleon 45.13 (2006-???) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4006108 SASIC

4006108 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4006108

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM14x1,5
dla numeru OE7701472087
parzyste numery artykułów4006109
nr EAN3660872314734

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4006108 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: RENAULT CLIO I, CLIO I/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH, MEGANE SCÉNIC, SCENIC I 1.1-Electric 05.90-
numery OEM:
RENAULT      6000022720
RENAULT      6000022752
RENAULT      7700834570
RENAULT      7701041311
RENAULT      7701470765
RENAULT      7701472087

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4006108 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.