Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe » 1735001 textar

Zestaw szczęk hamulcowych, hamulce bębnowe 1735001 TEXTAR

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

17350, 17350 0950 0 5 T017, 17973, MB/100/101/2, MB/100/2, MB/101/2

numer części:

1735001

dostawca:

TEXTAR

Grubość [mm] 9,5
Długość łuku wewnętrznego 263,9
Średnica bębna hamulcowego 300
Jakość T017
Etap naprawy N
Ilość otworów na nity 14
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Numer WVA 17350
Ilość nitów na zestaw okładzin hamulcowych 52
System hamulcowy S-Cam
Techniczny numer informacyjny 17350 0950 0 5 T017
nr EAN 4019722172601

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw szczęk hamulcowych, hamulce bębnowe 1735001 TEXTAR

TEXTAR okładziny ham.T DB 709D/11D(86-) 714D(4/94-) O409(86-) 300x102,5mm
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
1735005460
brak
JURID
1797305460
brak
JURID

Zastosowanie Zestaw szczęk hamulcowych, hamulce bębnowe 1735001 TEXTAR w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw szczęk hamulcowych, hamulce bębnowe 1735001 TEXTAR:

Karol, Białystok
2021-04-26
 5/5
Zgodny z opisem.Polecam

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.