Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 101 944 topran

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 TOPRAN

101 944 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
topran 101 944
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944
101 944
topran 101 944 Pierścień uszczelniający, wał napędowy
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 topran
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 topran
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 topran
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 topran
11.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 10 szt.
 
    Ocena:
numer części:

101 944

producent:

TOPRAN

Wysokość [mm] 12
Średnica wewnętrzna [mm] 22,2
średnica zewnętrzna [mm] 40
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 TOPRAN

Uszczelka skrzyni biegów pasuje do: VW TRANSPORTER T3 05.79-07.92

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

1133111131, 1133111132, 113311113A

numery OEM:
VOLKSWAGEN      113 311 113.1
VOLKSWAGEN      113 311 113.2
VOLKSWAGEN      113 311 113A

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 101 944 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.