
| Tryb pracy | elektryczny |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z dodatkową pompą wodną |
| Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
| Ilość biegunów | 2 |
| Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łącznikiem |
| Średnica przewodu [mm] | 20 |
| Materiał obudowy | GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym) |
| Kolor obudowy | czarny |
| Rodzaj korpusu | obudowa z tworzywa sztucznego |
Dodatkowe informacje o produkcie Dodatkowa pompa wodna 116 208 TOPRAN
| AUDI | 1K0 965 561J | |
| SEAT | 1K0 965 561J | |
| SKODA | 1K0 965 561J | |
| VOLKSWAGEN | 1K0 965 561J |
Zastosowanie Dodatkowa pompa wodna 116 208 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.