Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Land Rover RANGE ROVER SPORT I (L320) 5.0 4x4 (2009.04-2013.03) 506km » 304 497 topran
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Sport I (l320) 5.0 4x4 (2009.04-2013.03) 506km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 304 497 TOPRAN

304 497 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
topran 304 497
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 304 497

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

304 497

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
parzyste numery artykułów304 498
Gwint zewn. [mm]M 10 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm]M 16 x 1,5
Długość [mm]108
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 304 497 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: FORD KUGA I 2.0D/2.5 02.08-11.12
numery OEM:
FORD      1 501 853
FORD      1 541 485
FORD      8V413289AA
FORD      8V413C367AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 304 497 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 304 497 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.