Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco EUROCARGO V 120E.22P MY19 (2019-???) 220km » 700 768 topran
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo V 120e.22p My19 (2019-???) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 700 768 TOPRAN

700 768 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN

    Ocena:
numer części:

700 768

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Liczba rowków6
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 700 768 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego pasuje do: RENAULT CLIO II, ESPACE III, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LAGUNA I, MASTER II, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH, SCENIC I 1.9D 01.96-
numery OEM:
RENAULT      7700 110 329
RENAULT      7700 113 018
RENAULT      7700 115 309
RENAULT      8200 689 702

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 700 768 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.