Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » V10-8247 vaico

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 VAICO

V10-8247 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
278.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:5 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-8247

producent:

VAICO

Ilość żeber 3
Wysokość [mm] 47
Parametr 4PK
Średnica [mm] 143
Parametr 5PK
Ciężar [kg] 2,06
Ilość żeber 4
nr EAN 4046001355448
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3, 4) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, A6 C6, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6/1.9D/2.0D 08.98-08.11

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 producenta VAICO

VOLKSWAGEN

038105243F, 38105243F

AUDI

038105243F, 38105243F

SKODA

038105243F, 38105243F

numery OEM:
AUDI      038 105 243 F
AUDI      38105243F
SEAT      038 105 243 F
SEAT      38105243F
SKODA      038 105 243 F
SKODA      38105243F
VOLKSWAGEN      038 105 243 F
VOLKSWAGEN      38105243F
VAG      038 105 243 F
VAG      38 105 243 F

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.