Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Citroën ZX (N2) 1.8 (1991.03-1997.10) 103km » V46-9554 vaico
wybrany samochód: 
Citroën Zx (n2) 1.8 (1991.03-1997.10) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza V46-9554 VAICO

V46-9554 Sworzeń wahacza VAICO
vaico V46-9554

    Ocena:
numer części:

V46-9554

dostawca:

VAICO

Status produktu: Normalny
Gwint zewn. [mm]M 16 x 1,5
Strona zabudowyoś przednia, na górze
Ciężar [kg]0,709
nr EAN4046001409684
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza V46-9554 VAICO

Sworzeń wahacza przód L/P (góra przód) (średnica stożka 21,4mm) pasuje do: RENAULT MASTER I 2.0-2.5D 07.80-07.98
numery OEM:
RENAULT      50 00 387 654
RENAULT      50 55 384 809
RENAULT      5000387654
RENAULT      77 00 462 692
RENAULT      77 01 462 692
RENAULT      7701462692

Zastosowanie Sworzeń wahacza V46-9554 VAICO w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.