Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » koło pasowe Citroën XSARA PICASSO (N68)

koło pasowe do CITROËN XSARA PICASSO (N68)

wybierz typ samochodu CITROËN XSARA PICASSO (N68):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Ciężar [kg] 1,28
średnica zewnętrzna [mm] 146
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960344175
Specyfikacja M14x1,5x70
Specyfikacja M14x35,8x5
Specyfikacja M8x125x20
nr EAN 3358960595287
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 146
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
nr EAN 3358960595645
Ø koła pasowego [mm] 150,0
Wysokość 1 [mm] 38,0
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787002881
nr EAN 8021787029345
Ø koła pasowego [mm] 150,0
Wysokość 2 [mm] 38,0
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787248883
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 162
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465510
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 162
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465510
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 142,64
Średnica wewnętrzna [mm] 44
nr EAN 8435398500627
Długość 1 [mm] 1453
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870171353
Długość 1 [mm] 1565
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870182212
średnica zewnętrzna [mm] 143,00
Szerokość [mm] 25,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870550493
Masa [g] 1398
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138
Ilość żeber 4
Średnica wewnętrzna [mm] 44
Szerokość 1 [mm] 23,6
nr EAN 8033989015200
Długość [mm] 1451
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316572141342
Długość [mm] 1564
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316572155455
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.