Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daimler » silnik Daimler DAIMLER XJ (X30_) » sterowanie silnikiem Daimler DAIMLER XJ (X30_) » koło pasowe Daimler DAIMLER XJ (X30_)

koło pasowe do DAIMLER DAIMLER XJ (X30_)

wybierz typ samochodu DAIMLER DAIMLER XJ (X30_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 6PK
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 1,80
nr EAN 3358960127129
Ø koła pasowego [mm] 160,0
Wysokość 1 [mm] 25,0
Wysokość 2 [mm] 40,0
Ciężar [kg] 1,9
nr EAN 8021787029413
średnica zewnętrzna [mm] 160,0
Ciężar [kg] 1,802
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 028 105 243 T
nr EAN 4027816261353
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 155,5
nr EAN 8435398500092
średnica zewnętrzna [mm] 160,0
Ciężar [kg] 1,802
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5907558522693
średnica zewnętrzna [mm] 160,0
Ciężar [kg] 1,790
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688540775
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.