Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sprzęgło Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5) » koło zamachowe, dwumasowe Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5)

koło zamachowe, dwumasowe do VOLKSWAGEN PASSAT B6 Variant (3C5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B6 Variant (3C5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba śrub 6
nr EAN 4005108524638
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Liczba otworów do mocowania 6
nr EAN 4005108826763
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Liczba otworów do mocowania 6
nr EAN 4005108948113
cena brutto:
626.00 zł
 Kup
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Wyposażenie sprzęgła with flywheel
Wyposażenie sprzęgła clutch pressure plat
Wyposażenie sprzęgła with clutch plate
Specyfikacja Teeth Quant.: 28
Wyposażenie sprzęgła with releaser
Ciężar netto [g] 15400
nr EAN 5902048021670
Średnica [mm] 228
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
nr EAN 4013872760930
Średnica [mm] 228
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
nr EAN 4013872760589
Średnica [mm] 228
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
nr EAN 4013872869596
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło zamachowe, dwumasowe

Koła dwumasowe


koła dwumasowe w e-autoparts.pl Idea koła dwumasowego powstała w firmie LUK, producenta sprzęgieł na potrzeby koncernów samochodowych. Przyczynkiem do rozpoczęcia prac nad kołem dwumasowym na początku lat osiemdziesiątych, był on spowodowany wzrostem mocy silników spalinowych, zwłaszcza z zapłonem samoczynnym. Wzrost mocy powodował przekazywanie na układ napędowy samochodu zwiększonych drgań pochodzących z wału korbowego silnika. Tradycyjne metody tłumienia tych drgań przy pomocy tłumików drgań, w które wyposażona była tarcza sprzęgłowa przestały wystarczać. Zakres pracy sprężyn w tarczy sprzęgłowej był zbyt mały aby skutecznie tłumic drgania przekazywane z wału korbowego. koło dwumasowe LUK zamachoweKonstruktorzy Luk zaprojektowali i wykonali dzielone kolo dwumasowe z systemem sprężynowym wewnątrz koła. Takie rozwiązanie pozwoliło na skuteczniejsze tłumienie drgań, a tym samym zmniejszenie awaryjności całego układu napędowego.
Obecne rozwiązania kół dwumasowych cechuje znaczna oszczędność materiału zużytego do jego produkcji w porównaniu z poprzednikami oraz lepsza skuteczność tłumienia.

Przyczyny uszkodzeń koła dwumasowego


Koło dwumasowe, zamachowe chociaż sprawia wrażenie niezwykle masywnego i trwałego, jest mechanizmem dosyć wrażliwym na uszkodzenia spowodowane niewłaściwym montażem oraz niewłaściwa pracą silnika a także sposobem jazdy prowadzącego pojazd. W przypadku montażu wymagane są specjalistyczne narzędzia i precyzja samego montażu. Konieczne jest zastosowanie współosiowości wałka skrzyni biegów i piasty koła. Wypadanie zapłonu lub inne problemy z nim związane, mogą powodować przekazywanie ekstremalnych pików drgań na koło, które może z czasem uszkodzić się. Wolna jazda na wysokim biegu, oraz problemy z uruchamianiem samochodu to też czynniki wpływające na żywotność koła dwumasowego.
 
koło dwumasowe Sachs koło dwumasowe LUK Koło dwumasowe Valeo

informacje dodatkowe: