Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » koło zamachowe, dwumasowe Volvo C70 I kabriolet (873)

koło zamachowe, dwumasowe do VOLVO C70 I kabriolet (873)

wybierz typ samochodu VOLVO C70 I kabriolet (873):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Liczba otworów do mocowania 10
nr EAN 4005108303516
Liczba śrub 10
nr EAN 4005108560643
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
nr EAN 4013872796861
cena brutto:
1,315.01 zł
 Kup
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Średnica [mm] 240
Liczba otworów do mocowania 10
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Ciężar [kg] 12,27
nr EAN 3276428361963
cena brutto:
1,832.00 zł
 Kup
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Średnica [mm] 245
Liczba otworów do mocowania 10
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zestawu śrubowego
Moment dokręcenia [Nm] 110
dla głębokości koła zamachowego [mm] 50
Ciężar [kg] 12,03
nr EAN 3276428363189
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło zamachowe, dwumasowe

Koła dwumasowe


koła dwumasowe w e-autoparts.pl Idea koła dwumasowego powstała w firmie LUK, producenta sprzęgieł na potrzeby koncernów samochodowych. Przyczynkiem do rozpoczęcia prac nad kołem dwumasowym na początku lat osiemdziesiątych, był on spowodowany wzrostem mocy silników spalinowych, zwłaszcza z zapłonem samoczynnym. Wzrost mocy powodował przekazywanie na układ napędowy samochodu zwiększonych drgań pochodzących z wału korbowego silnika. Tradycyjne metody tłumienia tych drgań przy pomocy tłumików drgań, w które wyposażona była tarcza sprzęgłowa przestały wystarczać. Zakres pracy sprężyn w tarczy sprzęgłowej był zbyt mały aby skutecznie tłumic drgania przekazywane z wału korbowego. koło dwumasowe LUK zamachoweKonstruktorzy Luk zaprojektowali i wykonali dzielone kolo dwumasowe z systemem sprężynowym wewnątrz koła. Takie rozwiązanie pozwoliło na skuteczniejsze tłumienie drgań, a tym samym zmniejszenie awaryjności całego układu napędowego.
Obecne rozwiązania kół dwumasowych cechuje znaczna oszczędność materiału zużytego do jego produkcji w porównaniu z poprzednikami oraz lepsza skuteczność tłumienia.

Przyczyny uszkodzeń koła dwumasowego


Koło dwumasowe, zamachowe chociaż sprawia wrażenie niezwykle masywnego i trwałego, jest mechanizmem dosyć wrażliwym na uszkodzenia spowodowane niewłaściwym montażem oraz niewłaściwa pracą silnika a także sposobem jazdy prowadzącego pojazd. W przypadku montażu wymagane są specjalistyczne narzędzia i precyzja samego montażu. Konieczne jest zastosowanie współosiowości wałka skrzyni biegów i piasty koła. Wypadanie zapłonu lub inne problemy z nim związane, mogą powodować przekazywanie ekstremalnych pików drgań na koło, które może z czasem uszkodzić się. Wolna jazda na wysokim biegu, oraz problemy z uruchamianiem samochodu to też czynniki wpływające na żywotność koła dwumasowego.
 
koło dwumasowe Sachs koło dwumasowe LUK Koło dwumasowe Valeo

informacje dodatkowe: