Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » układ kierowniczy Alfa Romeo SPIDER (115_) » końcówki drążków kierowniczych Alfa Romeo SPIDER (115_)

końcówki drążków kierowniczych do ALFA ROMEO SPIDER (115_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO SPIDER (115_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Długość [mm] 270
Rozmiar gwintu 1 MM12X1.25 RHT
Rozmiar gwintu 2 MM16X1.0 RHT
nr EAN 8717109326635
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25 A
Rozmiar gwintu 2 M16x1 A
Długość przegub osiowy [mm] 260
nr EAN 4014870428365
Długość [mm] 280
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M16 x 1
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,450
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816151685
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,350
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4027816127963
Długość całkowita [mm] 281
Gwint zewn. [mm] 16
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 8033001144987
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość całkowita [mm] 281
Gwint zewn. [mm] 16
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
nr EAN 5901619556320
Długość [mm] 270
Ciężar [kg] 0,600
Wymagana ilość 2
Wymiar gwintu M12x1,25/M16x1
Rodzaj gwintu przegub osiowy z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 31
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 4
nr EAN 5412096398704
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 282,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25 RHT M
nr EAN 4031185920520
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M12x1,25
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,25
Długość [mm] 82
Ciężar [kg] 0,37
nr EAN 8435130350763
Długość [mm] 280,8
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
parzyste numery artykułów VKDY 822002
nr EAN 7316579456609
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 5900427506930
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.