
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 270 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.25 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.0 RHT |
| nr EAN | 8717109326635 |

| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 260 |
| nr EAN | 4014870428365 |

| Długość [mm] | 280 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,450 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816151685 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,350 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816127963 |

| Długość całkowita [mm] | 281 |
| Gwint zewn. [mm] | 16 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8033001144987 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość całkowita [mm] | 281 |
| Gwint zewn. [mm] | 16 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| nr EAN | 5901619556320 |

| Długość [mm] | 270 |
| Ciężar [kg] | 0,600 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Wymiar gwintu | M12x1,25/M16x1 |
| Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 31 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096398704 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 282,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 RHT M |
| nr EAN | 4031185920520 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,25 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 82 |
| Ciężar [kg] | 0,37 |
| nr EAN | 8435130350763 |

| Długość [mm] | 280,8 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 822002 |
| nr EAN | 7316579456609 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | na dole |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 5900427506930 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025