
| Długość [mm] | 265 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759379912 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 136 |
| nr EAN | 8717109476804 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 136 |
| nr EAN | 8717109476811 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 256 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109377798 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 246 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109377781 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ograniczenia producenta | ZF |
| parzyste numery artykułów | 49399663 |
| nr EAN | 3358960640208 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ograniczenia producenta | ZF |
| parzyste numery artykułów | 49399401 |
| nr EAN | 3358960642820 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M 14x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | 49400120 |
| nr EAN | 3358960645050 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ograniczenia producenta | ZF |
| nr EAN | 3358960646293 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. [mm] | M 14 x 1,5 |
| nr EAN | 3358960646606 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M 14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | 49399886 |
| nr EAN | 3358960647399 |

| Długość [mm] | 265 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759379912 |

| Długość [mm] | 278 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759377963 |

| Długość [mm] | 170 |
| Szerokość [mm] | 50 |
| Wysokość [mm] | 105 |
| nr EAN | 5012759384428 |

| Długość [mm] | 170 |
| Szerokość [mm] | 50 |
| Wysokość [mm] | 105 |
| nr EAN | 5012759384435 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 275 |
| nr EAN | 4014870436797 |

| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1023 10 |
| nr EAN | 4014870437688 |

| Wymiar stożka [mm] | 16,2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1022 10 |
| nr EAN | 4014870439897 |

| Długość [mm] | 275 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,619 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 32 10 6 765 235 SK |
| nr EAN | 4027816277163 |

| parzyste numery artykułów | 27159 |
| Długość [mm] | 135 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,631 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816271581 |

| parzyste numery artykułów | 27158 |
| Długość [mm] | 135 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,631 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816271598 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Wymiar gwintu | FM14x1.5R |
| Długość [mm] | 140 |
| nr EAN | 5902473018528 |

| Długość [mm] | 140 |
| Wymiar gwintu | FM14x1.5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| nr EAN | 5902473018559 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | MM18x1.5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1.5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 246,5 |
| nr EAN | 5902473026042 |

| Długość [mm] | 256 |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | MM18x1.5R |
| nr EAN | 5902473026097 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | 4302863 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 233 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| nr EAN | 4047437096554 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 29932 02 |
| nr EAN | 4047437096585 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 29930 02 |
| nr EAN | 4047437096561 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 29932 02 |
| nr EAN | 5901619563427 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 29930 02 |
| nr EAN | 5901619563434 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 233 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| nr EAN | 5902659733528 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 256 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Ograniczenia producenta | ZF |
| nr EAN | 4040074551318 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 135 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0008/HD |
| nr EAN | 4040074433461 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 135 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 316 020 0007/HD |
| nr EAN | 4040074433508 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 246 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| nr EAN | 4040074549964 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 246 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074196304 |

| Ograniczenia producenta | ZF |
| Ciężar [kg] | 0,700 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096278945 |

| Ograniczenia producenta | ZF |
| Ciężar [kg] | 0,700 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096278969 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| Ciężar [kg] | 0,700 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 / M18x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 31 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096278983 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15,7 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 140 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197329373 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15,7 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 140 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197329380 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 262 |
| Średnica 1 [mm] | 14,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197329335 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ograniczenia producenta | Left Hand Drive |
| Długość [mm] | 262,5 |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197329328 |

| parzyste numery artykułów | 5031528 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| Wersja osi | TRW |
| nr EAN | 5703858788117 |

| parzyste numery artykułów | 5031527 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| Wersja osi | TRW |
| nr EAN | 5703858788124 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Wersja osi | ZF |
| Długość [mm] | 278 |
| nr EAN | 5703858872472 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 135 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 135 |
| Wymiar gwintu | M14 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025