Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » układ kierowniczy Mercedes-benz KLASA M (W166) » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz KLASA M (W166)

końcówki drążków kierowniczych do MERCEDES-BENZ KLASA M (W166)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA M (W166):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 286
Szerokość [mm] 41
Wysokość [mm] 41
nr EAN 5012759504482
Długość [mm] 202
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 21
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,81
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224007754
Długość [mm] 265,5
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224062128
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437412521
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437413245
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 270
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
nr EAN 4040074198933
Długość [mm] 268,5
Ciężar [kg] 0,780
Wymagana ilość 2
Wymiar gwintu M16x1,5/M16x1,5
Rodzaj gwintu przegub osiowy z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 31
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 4
nr EAN 5412096535994
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 42
Kształt ustawiony pod kątem
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 176,5
Długość 2 [mm] 39
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 4044197961405
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M16X1.5
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 4044197018000
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu MM14x1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM14x1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 269
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978244485
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka JA
Długość [mm] 176
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 21,5
Rozmiar gwintu 1 MM14x1,5R
nr EAN 5413978244478
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Długość [mm] 234
Wymiar gwintu M14x1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
parzyste numery artykułów JTE1192
nr EAN 3322937949229
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Długość [mm] 234
Wymiar gwintu M14x1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
parzyste numery artykułów JTE1191
nr EAN 3322937949236
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.