
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,5 |
| Długość [mm] | 91 |
| nr EAN | 8717109320572 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 385 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| Materiał | Stal |
| nr EAN | 8717109797114 |

| żeliwo szare | |
| Długość [mm] | 91 |
| Ciężar [kg] | 0,64 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 17,3 |
| Rozmiar gwintu 2 | MM14X2.0 RHT |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 382 |
| Gwint zewn. [mm] | M16x1,5 |
| nr EAN | 3358960603104 |

| Długość [mm] | 110 |
| Szerokość [mm] | 42 |
| Wysokość [mm] | 94 |
| nr EAN | 5012759250907 |

| Długość [mm] | 110 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 105 |
| nr EAN | 5012759508329 |

| Długość [mm] | 400 |
| Szerokość [mm] | 41 |
| Wysokość [mm] | 41 |
| nr EAN | 5012759974384 |


| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 370 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 44 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16 x 1.5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 354 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| nr EAN | 4014870438296 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 382 |
| nr EAN | 4014870535711 |

| Długość [mm] | 90 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,430 |
| dla numeru OE | 1 138 275 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816224068 |

| Długość [mm] | 382 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,870 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816405146 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 4047437429369 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| nr EAN | 4047437090347 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| Długość [mm] | 90 |
| nr EAN | 4047437528826 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 363 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437538290 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| nr EAN | 5907558560268 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 382 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 90 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x2,0 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4040074359792 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z lewej strony |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 90 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X2,0 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| EAN | 4040074329870 |
| Numer katalogowy | MTE0968HD |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,65 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 91 |
| Długość 2 [mm] | 30 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
| Długość opakowania [cm] | 12,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,2 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7,5 |
| nr EAN | 4044197250936 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 401 |
| Średnica 1 [mm] | 18 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197844838 |

| Długość [mm] | 401 |
| Średnica 1 [mm] | 16,7 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1.5 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858646554 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 382 |
| nr EAN | 5703858920449 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 90 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 382 |
| Ciężar [kg] | 0,862 |
| nr EAN | 8435130365507 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 90 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,8 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| nr EAN | 5413978159888 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 314013 |
| nr EAN | 7316577896827 |

| Długość [mm] | 90 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,430 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688536761 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M 16 x 1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M 16 x 1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 382 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| nr EAN | 3322937434329 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025