
| Długość [mm] | 234 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759999219 |

| Długość [mm] | 230 |
| Szerokość [mm] | 58 |
| Wysokość [mm] | 95 |
| nr EAN | 5012759543504 |

| Długość [mm] | 230 |
| Szerokość [mm] | 58 |
| Wysokość [mm] | 95 |
| nr EAN | 5012759543498 |

| Wymiar stożka [mm] | 15,6 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 209,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1381 10 |
| nr EAN | 4014870601027 |

| Wymiar stożka [mm] | 15,6 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 209,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1380 10 |
| nr EAN | 4014870601041 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 217,5 |
| nr EAN | 4014870592042 |

| Długość [mm] | 216 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,572 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224088067 |

| parzyste numery artykułów | 108812 |
| Długość [mm] | 210 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,800 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224088111 |

| parzyste numery artykułów | 108811 |
| Długość [mm] | 210 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,800 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224088128 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 39075 01 |
| nr EAN | 4047437474185 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 39074 01 |
| nr EAN | 4047437474208 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 193 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437479302 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 207 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0053/HD |
| nr EAN | 4040074252215 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 207 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0052/HD |
| nr EAN | 4040074252208 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 217 |
| Rozmiar gwintu 1 | 16X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 16X1,5 |
| nr EAN | 4040074257449 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426212803 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14X1,5 /M16X1,5 6g |
| Długość [mm] | 328,20 |
| nr EAN | 5703858971571 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 209 |
| Wymiar gwintu | M16 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 39075 01 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 209 |
| Wymiar gwintu | M16 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| sparowany numer artykułu | 39074 01 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 211 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 15,8 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 37633 |
| nr EAN | 5413978260881 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 211 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 15,8 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 37632 |
| nr EAN | 5413978260898 |

| Długość [mm] | 216 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,572 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054228088063 |

| parzyste numery artykułów | 22 10 8812 |
| Długość [mm] | 210 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,800 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054228088117 |

| parzyste numery artykułów | 22 10 8811 |
| Długość [mm] | 210 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,800 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054228088124 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025