
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 222 |
| parzyste numery artykułów | 42253 01 |
| nr EAN | 4047437511262 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 222 |
| parzyste numery artykułów | 42252 01 |
| nr EAN | 4047437511286 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 222 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0065/HD |
| nr EAN | 4040074304198 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 222 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0064/HD |
| nr EAN | 4040074304204 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 218 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074292853 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | BOL |
| Długość [mm] | 222 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 26,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 49831 |
| nr EAN | 5413978273850 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | BOL |
| Długość [mm] | 222 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 26,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 49830 |
| nr EAN | 5413978273867 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025