
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,9 |
| Długość [mm] | 130 |
| nr EAN | 8717109321098 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,9 |
| Długość [mm] | 131 |
| nr EAN | 8717109321104 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 308 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM17X1.0 RHT |
| nr EAN | 8717109326093 |

| parzyste numery artykułów | ADG08783 |
| Długość [mm] | 151 |
| Grubość [mm] | 74,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,598 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 5050063087208 |

| parzyste numery artykułów | ADG08720 |
| Długość [mm] | 151 |
| Grubość [mm] | 74,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,610 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 5050063087833 |

| Długość [mm] | 239 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,610 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063087994 |

| Długość [mm] | 150 |
| Szerokość [mm] | 42 |
| Wysokość [mm] | 75 |
| nr EAN | 5012759378007 |

| Długość [mm] | 150 |
| Szerokość [mm] | 42 |
| Wysokość [mm] | 75 |
| nr EAN | 5012759378014 |

| Długość [mm] | 265 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759378021 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,8 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 0759 10 |
| nr EAN | 4014870434212 |

| parzyste numery artykułów | 41983 |
| Długość [mm] | 151 |
| Grubość [mm] | 74,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,48 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816419525 |

| parzyste numery artykułów | 41952 |
| Długość [mm] | 151 |
| Grubość [mm] | 74,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,48 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816419839 |

| Długość całkowita [mm] | 152 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 38 |
| Wysokość zabudowy | 74 |
| Średnica zabudowy [mm] | 14 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | z lewej |
| nr EAN | 8033001871814 |

| Długość całkowita [mm] | 150 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 39 |
| Wysokość zabudowy | 74 |
| Średnica zabudowy [mm] | 14 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | z prawej |
| nr EAN | 8033001871845 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. [mm] | M 14 X 1,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M 18 X 1,5 |
| Długość [mm] | 245,5 |
| nr EAN | 8052553126487 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 130 |
| parzyste numery artykułów | 34328 01 |
| nr EAN | 4047437344839 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 130 |
| parzyste numery artykułów | 34327 01 |
| nr EAN | 4047437344846 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 getriebes. |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 224 |
| nr EAN | 4047437477629 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 getriebs. |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 224 |
| nr EAN | 4047437477643 |

| parzyste numery artykułów | 41983 |
| Długość [mm] | 151 |
| Grubość [mm] | 74,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,48 |
| nr EAN | 5901619508862 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 324,5 |
| Średnica 1 [mm] | 16 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M17X1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| parzyste numery artykułów | KI-AX-2669 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197314102 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 245 |
| Ciężar [kg] | 0,494 |
| nr EAN | 8435130391261 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 245 |
| Ciężar [kg] | 0,497 |
| nr EAN | 8435130391278 |

| Długość [mm] | 130 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 815039 |
| nr EAN | 7316579302302 |

| Długość [mm] | 130 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 815038 |
| nr EAN | 7316579313902 |

| parzyste numery artykułów | 41983 |
| Długość [mm] | 151 |
| Grubość [mm] | 74 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Wymagana ilość | 1 |
| nr EAN | 5900427586376 |

| parzyste numery artykułów | 41952 |
| Długość [mm] | 151 |
| Grubość [mm] | 74 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Wymagana ilość | 1 |
| nr EAN | 5900427586383 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025