Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » układ kierowniczy Lexus IS I (_E1_) » końcówki drążków kierowniczych Lexus IS I (_E1_)

końcówki drążków kierowniczych do LEXUS IS I (_E1_)

wybierz typ samochodu LEXUS IS I (_E1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar stożka [mm] 18,1
Wymiar gwintu M24x1,5 A
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów 840 0826 10
nr EAN 4014870427436
Wymiar stożka [mm] 18,1
Wymiar gwintu M24x1,5 A-LH
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
parzyste numery artykułów 840 0824 10
nr EAN 4014870437084
parzyste numery artykułów 12974
Długość [mm] 95
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M24 x 1,5 RHT
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar stożka [mm] 20
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
rura Ø [mm] 27
Ciężar [kg] 0,672
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4027816129752
Długość [mm] 95
Gwint zewn. [mm] M24 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar stożka [mm] 20
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,708
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816402909
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm] M22x1,5
nr EAN 4047437047105
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 20,7
Kształt ustawiony pod kątem
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 90
Długość 2 [mm] 21
Rozmiar gwintu 1 M20X1.5
Rozmiar gwintu 2 M16X1.5
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4044197251322
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm] 20,2
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 95
Długość 2 [mm] 24,5
Rozmiar gwintu 1 M20X1.5
Rozmiar gwintu 2 M16X1.5
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4044197418572
parzyste numery artykułów 10 71 0037
Długość [mm] 95
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M24 x 1,5 RHT
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar stożka [mm] 20
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
rura Ø [mm] 27
Ciężar [kg] 0,672
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4044688571427
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.