
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 219 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM14X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109666885 |

| Długość [mm] | 144 |
| Szerokość [mm] | 97 |
| Wysokość [mm] | 63 |
| nr EAN | 5012759980101 |

| Długość [mm] | 236 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759982433 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 182 |
| Wysokość [mm] | 82 |
| Ciężar [kg] | 0,65 |
| Wymiar stożka [mm] | 15,5 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Materiał | Stal |
| Długość 2 [mm] | 26 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| sparowany numer artykułu | KTR1312 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 182 |
| Wysokość [mm] | 82 |
| Ciężar [kg] | 0,65 |
| Wymiar stożka [mm] | 15,5 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Materiał | Stal |
| Długość 2 [mm] | 26 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| sparowany numer artykułu | KTR1311 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Szerokość [mm] | 236 |
| Ciężar [kg] | 0,55 |
| Wymiar stożka [mm] | 16,9 |
| Materiał | Stal |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 236 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 181 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| sparowany numer artykułu | 69-1207 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 181 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| sparowany numer artykułu | 69-1206 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 218 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 218 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074291726 |

| Długość [mm] | 220 |
| Ciężar [kg] | 0,520 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5/M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 31 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096735240 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 15,5 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 182 |
| Długość 2 [mm] | 26 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197017973 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 15,5 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 182 |
| Długość 2 [mm] | 26 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197017980 |

| Rodzaj połączenia | Pojemnik |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 219 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978254477 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025